Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Darabokról


AZOKRÓL A DARABOKRÓL AMIBEN JELENLEG DÓRI LÁTHATÓ:


 

Rómeó és Júlia

Rómeó és Júlia:  A párizsi bemutató hatalmas sikerét követően a Budapesti Operettszínház 2004. januárjában mutatta be a musical magyarországi változatát KERO® rendezésében. Az előadás azonnal óriási siker lett. A produkció dalai felkerültek a rádiók slágerlistáira, s az operettszínházi előadást pedig már több mint 300 ezer ember látta. A Shakespeare színműve alapján készült mű története mindenki számára ismerős. Gérard Presgurvic, a zeneszerző és egyben szövegíró, így nyilatkozott az alkotásról: "A Rómeó a világirodalom legromantikusabb és legtragikusabb darabja. Ennél jobb téma nem is kell egy jó musicalhez, hiszen van benne minden: gyűlölet, szerelem, félreértés, halál, esküvő, szabadság. Mindezen túl arra törekszem, hogy a Rómeó és Júlia ürügyén sok-sok új és aktuális érzést fedezzek fel magamban."

Jövőre Veled IttJövőre, Veled, Itt:
Adott egy nő.
Adott egy férfi.
Van gyerek - szám szerint hét.
Adott egy hotelszoba.
Adott a házasság köteléke is.
Csak épp nem egymással.
Szeretni azt, aki igazán soha nem lehet a mienk,
mert családja van , és adott esetben a családját
választja saját boldogsága helyett.
- Mi marad? Lopott percek, órák?
Egy ellopott februári hétvége.
Minden évben, csak ennyi se több.
Adott tehát két ember, aki az idők során, szőröstül- bőröstül megismeri egymás rezdüléseit, életét,
- Kit csalnak meg? A feleségüket? A férjüket? A gyerekeiket?
- Saját magukat!
Egy abszurd szerelem, gyönyörű története
- Lehet nevetni?
- Igen!
- Lehet sírni?
- Igen! Hol mindkettőt egyszerre!
 

Abigél Abigél: 2004 nyarán a Kossuth-díjas írónő Álarcosbál regényéből Somogyi Szilárd igazi musicalcsemegét készített. Magda néni természetesen látta ezt az előadást, és nagyon boldog volt, hogy a musical műfajában is megjelenik. Igazán ez "törte meg a jeget", hiszen sokan sokszor kérték tőle az Abigél című regényt is, hogy musicalt írjanak belőle. Az Álarcosbál sikere után az ifjú rendező kapta meg tőle ezt a lehetőséget, s írta meg az Abigél című musical szövegkönyvét. Társa lett a munkában Kocsák Tibor zeneszerző és Miklós Tibor dalszövegíró, akik már korábban, a Rock Színház idején vittek sikerre zenés műként olyan irodalmi remekeket, mint a Légy jó mindhalálig vagy az Anna Karenina. A musical új aspektusból közelít a csodálatos szívet melengető, síros-nevetős történethez. Az egész Gina, a tizenéves gimnazista lány egy drámai pillanatban történő visszaemlékezése, életének egy meghatározó korszakának újraélése. A fordulatos regény lehetőséget ad egy eddig nem látott színpadi adaptációra Nem árulunk el titkot, ha kimondjuk, hogy a mai fiatalok vajmi keveset olvasnak. Ez a darab hidat képez majd. És biztos felkelti az érdeklődést a fiatalokban, ha megnézik a musicalt, hogy elolvassák a regényt vagy Szabó Magda más műveit, és megnézzék az Abigél című filmet is.
Szabó Magda így ajánlotta kis hősnőjét nekünk:
"1943-ban Gina elbúcsúzik otthonától és azoktól, akiket szeret, mert az apja beadja a híres árkodi intézetbe. A kis gimnazistát a rideg világ, a szokatlan kegyetlen törvények lázadásra késztetik. Ám megtud valamit, ami maradásra bírja, önként vállalja a rabságot… Hogyan igazodik el a kis tizenéves lány ebben a felnőtt-titkoktól terhes világban? Vajon hihet-e a naiv diáklegendákban, amelyet a kertben álló, korsós leányt formázó szobor alakja köré fon a lányok képzelete? Írjon talán ő is levelet Abigélnek, aki mindig segít a bajbajutottakon…"
 

 

Mozart!Mozart!: Lévay Szilveszter és Michael Kunze vérbeli, hisztériássiker-szagú musicalja bécsi és hamburgi sorozat után érkezett Budapestre... És itt is igazolta az előzetes várakozást! Siker! Óriási siker!
A XX. sz. vége felé kialakult Mozart-láz felfedezte a zeneszerző szélsőséges, lázadó személyiségét, és jó pár műalkotást eredményezett. Ezek közül kiemelkedik az Amadeus film- és színpadi változata, valamint Sylvester Lévay Mozart!-ja. Utóbbi új szempontok szerint közelít a hőshöz, Wolfgangot szinte mai fiatalként kezeli, aki képtelen elviselni az atyai uralkodást, a császárvárosi intrikákat - s miközben így harcban áll a külvilággal, belül sincs békéje, gyermekkori énje, a zseniális Amadé minden mozdulatát befolyásolja, s nem engedi szabadon. Izgalmas musicalzene, áradó, slágergyanús dalokkal fűszerezve.
Érdekes változatos, nagyon mai, nagyon emberi történet egy fiatalról, aki nem bír, nem akar beleilleszkedni a világ unalmas sémáiba, s akit úgy hívnak: Mozart!

RebeccaRebecca - A Manderley-ház Asszonya: Az Elisabeth és a Mozart! című sikermusicalek szerzőpárosa, a magyar származású, Grammy-díjas komponista, Sylvester Lévay és a szövegíró Michael Kunze újabb nagyszabású vállalkozása Bécs, Japán és Helsinki után, a Broadway előtt a Budapesti Operettszínházban! Kora legnépszerűbb regényírójává tette, s a világhírt is meghozta a Rebecca Daphne du Maurier számára. Valódi sikertörténet született 1938-ban, a szakértők igazi mesterműnek tartják a könyvet, s alighanem igazuk van, hiszen a sztori a XXI. században is izgalmas. A rengeteg sikerkönyvet jegyző szerző több műve élt tovább a filmvásznon, például a Jamaica Inn, a Madarak és az Oscar-díjas Rebecca, melyet itthon A Manderley-ház asszonya címmel ismertek meg a nézők Alfred Hitchcock rendezésébenA történetet a musicalben is a főszereplő naiv fiatal nő, "Én" elmesélésében ismerhetjük meg. Egy Côte d'Azur-i szállodában ismerkedik meg Lord Maxim de Winterrel, akinek felesége, Rebecca rejtélyes módon vesztette életét. Gyors udvarlás után ő lesz a második Mrs. De Winter, és férjével annak vidéki otthonába, a legendás Manderley-be költözik, mely az első pillanattól rideg és barátságtalan számára. Ráadásul nyomasztóan nehezedik rá az első Mrs. De Winter emléke, aki a ház minden tárgyában, szegletében, főképp Mrs. Danvers, a házvezetőnő gondolataiban folyamatosan jelen van. Az új úrnő úgy érzi, hogy Mrs. Danvers minden lépését figyeli, és állandó gyanakvással, rosszindulattal veszi körül. Férje, Maxim is egyre megközelíthetetlenebbnek tűnik számára sötét emlékekkel teli otthonában. A helyzet még tovább romlik, amikor megtalálják a vízbefúlt Rebecca holttestét, és újból vizsgálni kezdik az asszony halálának körülményeit… Régi terve vált valóra a Kunze-Lévay párosnak, amikor du Maurier izgalmas, már-már krimiszerű regényét zenés színpadra vihették. A rejtélyes meséből a librettót eredetileg angolul írta Michael Kunze, s Londonban tervezték bemutatni a művet, amelynek premierjére végül a Vereinigte Bühnen Wien produkciójában került sor Bécsben - s ezzel a Raimund Theaterben egy két évig tartó sikerszéria indult el, mely reményeink szerint most a Budapesti Operettszínházban is folytatódik

Koldus operaKoldusopera: A Soho legmélyén - koldusok, kurvák és bűnözők világában - Bicska Maxi, a sármos rablógyilkos titokban feleségül veszi Jonathan Jeremiah Peachum, a koldushálózatot működtető üzletember egyetlen leányát. A viktoriánus Anglia szolgáltatja a történelmi hátteret a meséhez, melyben a koldusok királya bosszút áll a bandavezéren lánya elcsábításáért. A rablóromantikát sem nélkülöző történet mögött feltárul a nagyváros mocska, ahol minden eladó és mindennek pénzben meghatározható ára van. Ahol nincs becsület, mert "előbb a has jön, aztán a morál", ahol pár pennyért mindenki elárul mindenkit, ahol a barátság hamis, a szerelem múlandó.  A keserű történet különleges formában kerül bemutatásra. Bertolt Brecht és Kurt Weill Koldusoperája a zenés színház egyik remekműve. Egyszerre opera, musical és operett, valamint mindezek paródiája. A készülő előadás azonban leginkább a némafilmek stílusát idézi. Bár a darab a 20. századi színházi avantgárd része volt, mára már klasszikus rangra emelkedett, hiszen olyan, azóta számtalanszor feldolgozott "slágerek" hangzanak el benne, mint a Cápa-dal, az Ágyú-dal vagy a Salamon-dal.

Mario és a VarázslóMarió és a Varázsló: Vajda János operája az irodalmi Nobel-díjas Thomas Mann 1930-ban írott műve alapján készült. A Mario és a varázsló című tragikus úti élmény alaphelyzete az író családi nyaralása egy kis olasz üdülőfaluban. Egy tengerparti kisvárosban tartja előadását Cipolla, a mutatványos, aki testi hibája miatt alkalmatlan a katonai szolgálatra, így a front helyett az olasz városokat járja produkciójával. Ördögi megjelenése, fizikai torzsága hipnotizőri képességekkel és belső démonokkal párosul: megszabadítja saját akaratától, miközben ösztönlénnyé csupaszítja, és megalázó helyzetbe hozza "áldozatait". Különös, izgalmas és felkavaró előadás készül, melynek zenéje különböző stílusok szokatlan keverékéből áll össze, ez indokolja az operák történetében szokatlan, de nem egyedülálló mikroporthasználatot - lásd Baz Luhrmann Bohémélet-rendezését a New York-i Broadway-n. Az egyszerre szürreális és dallamos muzsika, valamint Bókkon Gábor végkifejletre kihegyezett librettója remek lehetőség, hogy Cipolla szerepében Szabó P. Szilveszter hipnotizálja majd a színpadon játszókat és a nézőtéren ülőket egyaránt.

Szépség és a SzörnyetegA Szépség és a Szörnyeteg című musical több mint egy tucat éve hódítja meg az egész világ közönségét. A New York-i Broadway-n a siker akkora volt, hogy az 1994-es bemutató után 13 évig volt műsoron a darab. Biztosak vagyunk benne, hogy a Pesti Broadway-n is hosszú évekig látható lesz előadásunk, amit 2005-ben mutattunk be. A Szépség és a Szörnyeteg című családi musical a Disney egyik legsikeresebb, legelbűvölőbb meséjéből készült, az első olyan animációs filmből, amelyet Oscar-díjra jelöltek a Legjobb film kategóriájában. A film a Legjobb filmzene - amelyazonos a musical zenéjével - és a Legjobb betétdal kategóriában két Oscar-, és különböző kategóriákban öt Grammy-díjat kapott! A kedves és melegszívű Belle egy kis francia falucskában él édesapjával, akit egy nap foglyul ejt a szomszédos elátkozott kastély szörnyű ura. Hogy kiszabadítsa apját, Belle önkétes rabságot vállal a fenevad otthonában, ám legnagyobb meglepetésére barátokat lel az elvarázsolt kastély életre kelt tárgyaiban. Segítségükkel lassan rájön, hogy a látszat csal: a szívtelennek hitt szörnyetegbe sokkal több érzés szorult, mint saját udvarlójába, az erőszakos és nagyképű Gastonba...

ElisabethAz Elisabeth című musical magyarországi sikerszériája töretlenül folytatódik. Igazi kultusz-előadás, amit mindenkinek látnia kell! Elisabeth mindmáig az egyik legismertebb asszonya az újkori Európa történetének. Ez a szépségkultuszt szinte tökélyre fejlesztő, ország-világ által ünnepelt, történelembe beleavatkozó, lovakon száguldó, mindenfelé utazó, gyakran rejtőzködő-menekülő, titokban verseket író, végül is szomorú sorsú királyné már életében jelképpé vált. Ez a musical olyan valakiről mesél, aki nagyon közel áll hozzánk. Nem nehéz tehát keserű-gyönyörködtető módon együtt lélegezni ezzel a darabbal, amely leszámol a könnyes lányregények Sissi-képével, a boldog Ferenc József-i békeidők nosztalgiájával, miközben föltárulhat előttünk az Erzsébet-titok legmélye: a végtelen szabadságvágy, az egyes ember szabadságának lenyűgöző mítosza.

A bál a SavoybanBál a Savoyban: Ábrahám Pál méltán világhírű operettje a felső tízezer köreiben játszódik.
Most érkezik haza - ki tudja miért, egy év hosszúra nyúlt - nászútjáról a Fabulas házaspár.
Henry, a gazdag, jóképű, fiatal diplomata és felesége, a gyönyörű Madeleine. Álompár, álomházasság. Kezdődhetnek a - szintén álomszép - hétköznapok. Csakhogy rögtön az első nap közbeszól az ifjú férj kissé viharos múltja. Egy titkos üzenet, egy visszautasíthatatlan vacsorameghívás, egy kitöltetlen csekk... Az egész mögött "Lyon polgármestere" álnéven a világhírű revü-sztár, Tangolita áll, aki érthető módon nem lelkesedik egykori szeretője házasságáért. Viszont egy feleséget magára hagyni a nászút utáni első napon, pláne egy nőügy miatt, az álmoskönyv szerint nem szerencsés. Henry szorult helyzetében barátját, Musztafát, a török követség attaséját hívja fel. Együtt találnak ki egy mesét a helyzet megoldására. Hogy a történet tovább bonyolódjon, megérkezik Amerikából Daisy Parker, Madeleine unokahúga is, aki szintén nem az, akinek első látásra tűnik... A be nem váltott ígéretek a Savoy nagyszabású bálján teljesülhetnek egy sejtelmes szeparéban. Ahol a tervekkel ellentétben Madeleine is megjelenik. Méghozzá igen kockázatos álruhában... A Bál a Savoyban világhódító útja 1932. december 23-án, Berlinben indult. Az ősbemutatón maga a szerző vezényelt. Három szenzációs magyar művész: Alpár Gitta, Bársony Rózsi, és Dénes Oszkár játszották a főszerepeket. A sikert követően gyors egymásutánban műsorra tűzték Európa csaknem valamennyi fővárosában Londontól Bécsig és Athénig. Toujours l'amour, egy hölgy és egy úr; Kicsike vigyázzon, egyszer nagymama lesz; Kenguru; Tangolita; A máig aktuális történet örökzöld dallamai Romhányi József klasszikussá vált, eredeti fordításában csendülnek fel. Hogy a furcsa szerelmi háromszögből lesz-e két pár? Ha igen, ki a negyedik? Mi történik Daisy és Musztafa között? Lelepleződik-e a hazugság? Megtörténik-e a bálon az, amit Tangolita remél? Képesek vagyunk-e kompromisszumokat kötni, valamint megbocsátani? Kiderül az előadásból, amelyet a Budapesti Operettszínház Raktárszínházában most az Operett Akadémia növendékei és a színház fiatal művészei mutatnak be.

Szentivánéji álom

Szentivánéji álom: A világ első worldmusicaljének alapja az ismert Shakespeare-mű, mely a klasszikus mitológia, a néphit, a vallás, a polgári gondolkodás, s lényegében az érlelődő új filozófia elemeit forrasztja egységbe egy naivul groteszk tündérjátékban. Shakespeare korai komédiája 1594-96 táján íródott, valószínűleg egy főúri esküvő alkalmából tartott előadásra. Erről szól maga a darab is, a szerelemről, a házasságról, a szenvedélyről, az akadályok legyőzéséről. A Szentivánéj egyetlen hatalmas nászéjszaka... A darab színhelye az álmok és szerelmek erdeje, s benne a tisztás: a földi emberek és a láthatatlan szellemvilág mágikus találkozóhelye. Itt készülődik mindenki a nagy esküvőre, Theseus, a dúsgazdag szállítmányozó, a "Nagy Taligás" lányának, Hermiának, s Demetrius-nak, a rendőrfőnök egyetlen fiának kellene egybekelnie másnap, Szent Iván bűvös éjjelén... Feltűnnek a nép számára láthatatlan tündérek is, Oberon, a hatalmas tündérkirály, állandóan civódó felesége Titánia, a gyönyörű, félig emberi, félig tündéri ifjú, Puck, s a többiek... Itt, a "síró-zenélő Hold", a szárnyait meglebbentő pillangók, a lobogó tüzek, lángoló virágok, repülő botok, esküvői fazekak, szamárfejek árnyékában keverednek össze a szálak, szöknek meg a szerelmesek, csepegtet bűvös szert tündér tündér és tündér ember szemébe, terel össze Puck minden szerelmest egy hatalmas körbe, hogy aztán végül ugyancsak az ő segítségével bogozzák ki az összegabalyodott szálakat... Majd Oberon, a tündérkirály és neje, Titánia, a sok kaland után itt várnak megtisztulásra a földi emberek között...